Od dwudziestu lat zajmuje się budowaniem zaangażowanych zespołów we współpracy z zarządami czołowych firm w Polsce. Jako humanistka i ekonomistka wierzy, że sukces w biznesie opiera się na relacjach międzyludzkich i jakościowej komunikacji, które przekładają się na odpowiednią atmosferę i efektywność pracy.
Od 2014 roku Mariola związana jest z polskim oddziałem HB Reavis – jednej z największych firm deweloperskich w Europie, w której od początku uczestniczyła w tworzeniu i organizacji pracy lokalnego zespołu. Do jej obowiązków należy wsparcie managerów w zarządzaniu teamami o różnych specjalizacjach, rozwój pracowników, troska o ich well-being, a także budowanie kultury korporacyjnej. W 2016 roku HB Reavis otrzymało tytuł „Najlepszego pracodawcy” w programie AON.
Mariola posiada również szerokie doświadczenie w wieloaspektowym wsparciu HR dla branży IT oraz sektora przemysłowego, m.in. w takich firmach jak Randstad Infostaff Warsaw oraz Honeywell. Umiejętność słuchania, szacunek dla innych ludzi oraz kulturę kooperacji rozwijała podczas działalności jako wolontariuszka w Gambii na rzecz Voluntary Service Overseas, a także angażując się w projekty Międzynarodowej Organizacji Inicjatyw Społecznych Ashoka.
Oprócz komunikacji międzyludzkiej, ulubione tematy zawodowe Marioli obejmują takie zagadnienia jak przywództwo, zdrowie psychiczne oraz koncept culture fit. Jest zwolenniczką holistycznego podejścia do dobrostanu w miejscu pracy oraz funkcjonowania organizacji zgodnie z wymogami certyfikacji WELL.
Jej pasją jest podróżowanie i literatura faktu. Nieustannie się rozwija – ostatnio głównie jako mama Kajetana, przekładając wiedzę rodzicielską na temat granic, potrzeb i emocji na pole zawodowe.
Jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Ukończyła też studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Projektami oraz Public Relations we Wszechnicy Polskiej w Warszawie.